Hypokondrisk, galen och smått ironisk.

Okej, klockan är 03.40 och jag kan inte sova. Kan inte ringa mamma trots att det är vad jag brukar när jag är orolig för nåt, undrar något.. Men som sagt, klockan är 03.40. Så får babbla av mig min oro här.
 
Vi kan börja med att jag för bara någon dag sedan börjat äta receptfria tabletter för magkatarr (efter att ha fått det rådet från vårdcentralen) kände inte igen mig i de symtomen som beskrevs för magkatarr men jag ska testa nu i sju dagar och se om det blir någon skillnad. Hur som så låg jag och Andreas och kollade på film igår och jag sa "jag har lite ont i halsen". Vilket bara kom helt plötsligt och var inget jag känt av tidigare under dagen. Tänkte inte mer på det men så efter ett tag så kom jag på att det var nog inte halsont utan sura uppstötningar, vilket är ett symtom på magkatarr. Sköterskan hade kanske rätt tänkte jag ändå. Hade liksom inte ont i halsmandlarna eller när jag svalde utan det bara sved. Så var säker på att det var sura uppstötningar. Gick därför och tränade som vanligt, fick Novalucol av Lisa som inte hjälpte särskilt mot svedan i halsen. Tänkte inte mer på det, kom hem och gick senare och la mig. Vaknat under natten med ännu mer sveda i halsen och nu mer liknande halsont. Kunde inte sova pga tjock i halsen och svårt att svälja så gick upp och tittade i halsen. Mycket riktigt så var det svullet och en liten vit beläggning på ena halsmandeln.
 
Och det är här jag blir orolig. Av flera anledningar. 1. Att jag tränade igår - man har ju läst om att man absolut inte ska träna med ont i halsen då det kan leda till hjärtmuskelinflammation och jag vet inte vad.. Så det tror jag ju SÅKLART att jag ligger här och håller på att få nåt allvarligt hjärtfel. Vilket jag vet bara är larv egentligen men jag är så sjukt hypokondrisk sådär så att det är larvigt. Alltså om ni visste alla gånger jag grinat för utslag på benet som jag var säker på var skabb, väckt mamma mitt i natten och trott att jag har hjärnhinneinflammation, alla gånger jag sökt runt på internet för minsta lilla åkomma jag har., ja ni skulle skaka på huvudet allihopa. Och tro mig, jag gör det också. Men kan inte hjälpa det och orolig blir jag iallafall. Borde dessutom finnas lösenord på Google, nåt nät i datorn som gör det omöjligt att söka på sjukdomar över huvud taget för mig.
 
Andra anledningen som gör mig orolig är att jag är rädd att det ska vara halsfluss. Har haft det två gånger tidigare och det är absolut hemskt. Och det som gör mig mer orolig är om det är halsfluss och inte hinner bryta ut innan helgen, då kommer det värsta säkert att komma just under helgen och vad betyder det? - jo, ingen vårdcentral öppen = ingen medicin. (Been there, done that) pappa fick sitta på akuten med mig en lördag. 
 
Alltså ni hör ju själva. Är inte friskt att ligga och oroa sönder sig såhär mitt i natten. Har nu försökt att dränka min hals i citron typ och hoppas på att jag överlever natten utan hjärtmuskelinflammation eller nåt annat läskigt (hehe skojar...... Nästan) 
 
och p.s.... Det går dessutom halsfluss på jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0